La inspiració maltractada, de Judith Benlloch Alonso, i Cercant l’harmonia en el temps, de Marina Liern García, són els títols de dos de les obres guanyadores dels Premis Sambori de literatura en valencià en la seua fase comarcal. El 5 d’abril, aquestes estudiants de batxillerat de l’institut Henri Matisse de Paterna van rebre les distincions en el transcurs d’un acte celebrat en la localitat de Vinalesa.

El gran pati de l’antiga Fàbrica de la Seda d’aquesta localitat de l’Horta nord va ser l’espai on s’aplegaren centenars de xiquets, xiquetes, joves, mestres i famílies per assistir al lliurament de la XVI edició dels guardons. Cal destacar que dels tres premis de batxillerat dos van recaure en estudiants de l’institut Henri Matisse. Guanyar aquests guardons comarcals, amb un lot de llibres, un diploma i altres obsequis commemoratius, donarà accés a les estudiants del Matisse als Premis Sambori en la modalitat de País, que inclouen un viatge a Port Aventura. Judith Alonso i Marina Liern han rebut també la felicitació de la direcció i l’equip docent de l’institut.

Els Premis Sambori són convocats cada any des de 1990 per Escola Valenciana – Federació  d’Associacions per la Llengua,entitat que promou la normalització lingüística en tots els àmbits d'ús de la llengua i que treballa per potenciar un sistema educatiu que tinga el valencià com a llengua vehicular. Escola Valenciana organitza també les Trobades d'Escoles en Valencià, una vintena d’aplecs festius i reivindicatius repartits per distintes comarques del País Valencià que cada any reuneixen més de 220.000 persones entre pares, mares, alumnes i docents.

Vols llegir La inspiració maltractada de Judith Benlloch?

Vols llegir Cercant l'harmonia en el temps de Marina Liern?

Vols conèixer més notícies com aquesta? SUSCRIU-TE GRATUITAMENT A NOSTRA REVISTA DIGITAL ARA MATISSE