La directora de cinema Claudia Pinto va visitar el centre educatiu el Dimecres 11 de març per a compartir la seua experiència professional amb els alumnes de 1r de Realització d'audiovisuals i de 1r de So per a audiovisuals.

L'activitat va començar amb el visionat de l'òpera prima de Claudia Pinto, "La distancia más larga", que va ser estrenada en 2013 al Festival de Montreal on va aconseguir el premi Glauber Rocha a la Millor Pel·lícula Latinoamericana. Claudia va compartir amb els alumnes les experiències de tot el procés de producció. Des de les dificultats per a aconseguir la financiació, fins els problemes que va comportar el rodatge en uns espais naturals tan allunyats de la civilització.

Un dels aspectes més destacats per Claudia ha sigut l'esforç que representa la distribució i promoción del film quan la pel·lícula ja està terminada. Dos anys després de la seua estrena a Canadá, Claudia continua promocionant la pel·lícula en mercats internacionals i festivals.

L'estrena en sales a Veneçuela on va ser rodat el film, va ser tot un èxit de públic. Recentment, la pel·lícula ha competit també pel Goya a la Millor Pel·lícula Iberoamericana, guardó que finalment anà a parar a mans del film argentí "Relatos Salvajes".