Dos dels Premis Sambori 2015 de la comarca de l’Horta nord han recaigut un any més en estudiants de l’institut Henri Matisse de Paterna. La qualitat dels treballs Un vector sense sentit, d’Andrés Martínez Morte, i Llibre de músic e amant, de Maria Devís Rodríguez, ha fet mereixedors aquests estudiants de 1r de Batxillerat d’un Premi i una Menció Especial.

La direcció de l’institut, en nom de tota la comunitat escolar, ha manifestat la seua satisfacció i ha traslladat a ambdós alumnes la felicitació per haver aconseguit la prestigiosa distinció. Es dóna la circumstància que Andrés Martínez ja havia estat mereixedor d’un altre Sambori en edicions anteriors.

El Premi Sambori, un certamen de narrativa en català dirigit a l’alumnat de primària, secundària i batxillerat del País Valencià, Catalunya i les Illes Balears, té com a objectius promoure i difondre l’ús de la llengua des de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i altres valors pedagògics. Al concurs literari, el més concorregut d’aquestes característiques, hi van participar, en l’edició anterior, més de sis-cents centres, uns quatre mil professors i professores, i vora de vuitanta mil alumnes.

El lliurament dels guardons a Andrés Martínez i Maria Devís, juntament amb la resta de premiats, es farà en un acte públic al Capitoli de Godella el dissabte 18 d’abril, a les 18 h.

Llegir Llibre de músic e amant de María Devís

Llegir Un vector sense sentit de Andrés Martínez