#EnMovimiento i #EnMoviment són dos dels hasthags utilitzats des del departament d'Educació Física en les xarxes socials (i que ja s'han convertit d'ús habitual de l'alumnat implicat) per tal de promoure hàbits i estils de vida actius i saludables. Aquest és, per als professors d'Educació Física, un dels objectius prioritaris de la matèria.

Amb la finalitat d'aconseguir aquest objectiu, coordinat pel departament i recolzat pel centre, aquest curs hem iniciat el que anomenem els «esplais actius». Es tracta d'oferir la possibilitat a tots els alumnes que pugen utilitzar en eixe temps de l'esplai de les 11:10 els 30 minuts per a posar-se #EnMoviment i utilitzar, a més a més de les pistes exteriors, les pistes del gimnàs cobert.

Gràcies al recolzament organitzatiu del centre, aquest any disposem d'un professor de guàrdia de dilluns a divendres que s'encarrega d'obrir el gimnàs, de deixar el material que necessiten els alumnes i de estar pendent que, dins del gimnàs, no es produïsquen incidents i es puguen desenvolupar amb normalitat les diverses activitats esportives que trien els alumnes.

D'aquesta manera, ja hem finalitzat un trimestre amb lo que podem considerar com un èxit de participació de l'alumnat. Cada dia estan ocupades les dos pistes de futbol sala i les dos de bàsquet amb partits d'aquests dos esports i, al mateix temps, diàriament, el gimnàs està ocupat en la seua totalitat per alumnes que juguen a tennis de taula, voleibol i bàdminton.

Aproximadament cada dia tenim #EnMoviment entre 60 i 80 alumnes fent activitat física i per aquest segon trimestre hem iniciat una sèrie de campionats de tots els esports i amb gran acceptació.

Al mateix temps, i amb el mateix objectiu, aquest any 2016 iniciem la temporada de les curses populars de la ciutat de València, de manera que un diumenge al mes tenim entre 10 i 20 corredors de l'institut pels carrers de València. Per a la primera cursa del passat 31 de gener (6.300 metres) es van inscriure 14 #RunnersMatisse, per la propera (el 21 de febrer) ja ho han fet 13!

Animem des d'ací a tots els alumnes a que d'una manera o una altra participen en aquestes activitats que no tenen altra finalitat que crear estils de vida actius i saludables a la vegada que es diverteixen amb la pràctica d'algun esport. I, com no, a tot aquells professors que vulguen participar en aquestes curses.