El passat 18 de maig es va celebrar al llit del Túria la 3ª edició de l'EKIDEN, una modalitat de marató per relleus on el primer corredor de l'equip fa els primers 5k, el segon, 10k, el tercer 5k, el 4t 10k, el 5é 10 i l'últim fa els 7,195k que queden per completar la marató.

L'any passat l'IES Henri Matisse, amb els seus RunnersMatisse, va participar en la categoria mixta amb un equip d'alumnes y un professor. Aquest any, després de l'experiència del passat, hem tornat a participar amb 2 equips (12 corredors) també en categoria mixta, i també d'alumnes i professors (Moha Dabo de 4t ESO, Javi Huerta de 1r Batx, Pablo Flores, Jorge ESteve, Alícia Sánchez, Marta i Núria Martínez, Carla Mengual i Cristina Cifre de 2n Batx i els professors Raül Carbonell, José Tomás i Santi Querol.

Si bé la finalitat de participar en aquest tipus d'activitats sols pretén passar-s'ho bé i fer activitat física, cal destacar la brillant actuació dels dos equips tot tenint en compte que no es tracta d'una competició escolar ni molt menys. Allí estaven congregats tots els corredors i corredores habituals de tots els circuits de curses populars d'ací i, aquest any, també de la resta d'Espanya.

D'un total de 395 equips participants en la categoria mixta (xics i xiques en l'equip), els equips de l'IES Henri Matisse van quedar en la 38a i la 153a posició amb uns temps de 3 h 06 minuts i 3 h 27 min respectivament, millorant la marca de l'any passat que teníem en 3 h 31 minuts.

L'experiència, tant per part dels alumnes com per part dels professors participants va ser molt gratificant i amb la clara determinació de seguir participant en pròximes edicions ampliant, si es pot, el nombre d'equips participants.

Ja podeu anar entrenant per a l'any que ve!!

{gallery}ekiden2016{/gallery}