Arranca el projecte ART URBÀ AL MATISSE, un projecte d’innovació educativa on participarà alumnat de tots els nivells educatius que s’imparteixen a l’IES Henri Matisse de Paterna: ESO, batxillerat i formació professional. Art Urbà al Matisse, es un projecte de Centre i tindrà com a objectius finals pintar un graffiti o un mural al pati de l’institut, fer una audioguia per a visitar els graffitis i els murals més rellevants del barri del Carme de València, i gravar un documental sobre l’Art Urbà. Per a aconseguir-ho, els nostres alumnes visitaran Fanzara on faran el seu primer taller de graffiti, rebran la visita de diferents graffiters valencians, llegiran el llibre Banksy l’art trenca les regles, i investigaran sobre les obres de l’art urbà més importants

L’alumnat de l’ESO, estarà representat pels alumnes del PAC (Programa d’Aula Compartida), de Batxillerat participaran els alumnes que cursen la matèria de Dibuix Artístic, i de formació professional comptarem amb l’alumnat dels cicles formatiu de grau mitjà de vídeo DJ i so, i els del cicle superiors de realització de projectes audiovisuals i d’espectacles, els del cicle superior de so per a audiovisuals i espectables, i els del cicle de grau superior d’animació 3D, jocs i entorns educatius.

Aquest és un projecte innovador, avalat per la Conselleria d’Educació, que aposta per un model d’escola inclusiva. És per això que alumnat de batxiller i PAC compartiran aula, i s’encarregaran de la pintar el mural conjuntament. Mentre l’alumnat de Cicles Formatius, ens aportarà tots els seus coneixements tècnics en matèria audiovisual per a aconseguir gravar el documental i fer l’audioguia, a més de captar en imatge fixa bona part del projecte.

Els resultats els anirem veien al llarg de curs. De moment, el 23 d’octubre comencem este projecte. Molta sort a tots.