Hola a tots i totes,

El meu nom és Marisa. La idea de participar al club de lectura me la va proposar la meua filla Irene, alumna de l’IES Henri Matisse. Irene em va comentar que ella i la seua companya s’havien apuntat i que jo també podia formar part del club. Mai havia pertangut a un club de lectura. Em va parèixer una idea interessant perquè podia participar en una activitat de l’IES juntament amb alumnes i professors. I no m’arrepentisc!

A més de tornar a agafar l’hàbit de la lectura que el tenia bastant abandonat, m’agrada el club perquè compartir amb els altres lectors la teua opinió, com has entés la lectura o les parts que més o menys t’han agradat fa que aquesta activitat siga molt enriquidora. M’agradaria destacar positivament els comentaris, els punts de vista, els detalls que veuen en els llibres els membres més joves del club que són diferents als que tens a la convivència diària amb ells.

Espere poder seguir participant d’aquesta activitat durant molt de temps i anime a la gent a que forme part del club.

Ressenya de Mentida, de Care Santos.

El títol llegit en la nostra tercera reunió ha estat “Mentira” de Care Santos, publicat per Edebé i Premi Edebé de Literatura Juvenil el 2015.

El llibre narra com una mentida de la protagonista, una adolescent de 17 anys de classe mitjana amb un futur encoratjador, i la situació provocada per aquesta mentida, la porten a veure que en la societat actual i fora de la seua vida “normal” hi ha altres estils de vida diferents, diferents tipus de persones; i que el nostre futur està marcat sense voler-ho pels que ens cuiden i per les circumstàncies que ens envolten.

Aquesta vivència ens hauria de fer pensar que abans de parlar i fer comentaris gratuïts sobre el comportament i l’estil de vida dels altres cal conèixer les circumstàncies personals i socials que els envolten i preguntar-nos què faríem nosaltres en el seu lloc.