Assignatures
1r ESO
Composició 1r ESO LOMLOE. La descripció de les signatures no està disponible al no estar aprovat el currículum del curs.
- Total hores de docència setmanals = 30h.
- Ensenyament PEV i PIP.
- Les assignatures es classifiquen en troncals, específiques i optatives. Es detallen a continuació:
ASSIGNATURES COMUNS: es cursen totes.
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Biologia i Geologia | ||
Educació Física | ||
Geografia i història | ||
Llengua castellana i literatura | ||
Matemàtiques | ||
Música | ||
Projecte interdisciplinari | ||
Tecnologia i Digitalització | ||
Valencià: Ll. i Literatura |
LLENGUA ESTRANGERA: Triar una
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Anglès | ||
Francès |
Atenció educativa / Religió: Triar una
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Atenció educativa | ||
Religió |
OPTATIVES: L’alumnat tria una de les següents matèries:
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Competència comunicativa Oral – Anglès | ||
Laboratori d’Arts Escèniques | ||
Laboratori de Creació Audiovisual | ||
Segona llengua estrangera (francès) | ||
Taller de Relacions Digitals Responsables |
2n ESO
Composició 2n ESO LOMQE. Regulat pel DECRET 51/2018 del 27 d’abril.
- Total hores de docència setmanals = 30h.
- Ensenyament PEV i PIP.
- Les assignatures es classifiquen en troncals, específiques i optatives. Es detallen a continuació:
TRONCALS: es cursen totes.
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Física i Química (Valencià) | 2h | Contribuix a refermar els coneixements adquirits pels alumnes al llarg de l’Educació Primària, des d’un enfocament essencialment fenomenològic, presentant la matèria com a explicació lògica de molts dels fenòmens a què els alumnes estan acostumats i que coneixen. |
Geografia i Història (Valencià) | 3h | La geografia estudia la diferenciació de l’espai geogràfic i la interacció entre la societat i el medi natural. La història contribuïx a crear marcs de pensament que permeten comprendre la dimensió temporal i causal dels fenòmens històrics |
Llengua castellana i Literatura | 3h | Esta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat. |
Matemàtiques (Castellà) | 3h | Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre |
Valencià | 3h | Aporta ferramentes i coneixements necessaris per a moure’s satisfactòriament en qualsevol situació comunicativa de la vida acadèmica, familiar, social i professional |
1ª Llengua estrangera (Anglès o Francès) | 4h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Tutoria (Valencià) | 1h |
ESPECÍFIQUES: Es cursen totes
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Educació Física (Castellà) | 2h | L’Educació Física, a través del desenrotllament de la competència motriu, establix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l’entorn. |
Música (Valencià) | 2h | Oferix a l’alumnat un vocabulari que permet la descripció de fenòmens musicals, una comprensió del llenguatge musical com a mitjà d’expressió artística, una sensibilitat cap a l’expressió musical i l’enteniment de la música com un fenomen imbricat en la societat |
Tecnologia (Valencià) | 2h | Permet ampliar tècniques i coneixements que refermen el progrés de la societat i resolen els problemes a base de construir màquines i dissenyar mètodes d’ús correctes, sense passar per alt la seua repercussió sobre el medi ambient. |
Educació plàstica i visual (Anglès) | 2h | Les manifestacions artístiques constituïxen un dels trets fonamentals de la cultura i del desenrotllament de la humanitat. El llenguatge plàstic, visual i audiovisual servix com a mitjà d’expressió d’idees, pensaments i emocions |
Religió o Valors Ètics (Castellà) | 1h | Pretén promoure la reflexió ètica com a activitat fonamental i pròpia del ser humà, a partir de la qual orientem la nostra conducta i les relacions interpersonals. El seu objectiu principal és que els alumnes i les alumnes arriben a sentir-se artífets de la seua persona, de la societat en què viuen, així com del món que els agradaria construir |
OPTATIVES: L’alumnat tria una de les següents matèries:
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Informàtica | 2h | Els alumnes i les alumnes han d’estar preparats per a adaptar-se a un nou mapa de societat en transformació. Per això la importància de la integració de la competència digital en les diferents àrees de l’ensenyança secundària i la inclusió de l’àrea específica d’Informàtica on fonamentar-la i aprofundir el seu desenrotllament |
2ª Llengua estrangera – Francès | 2h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Taller de Reforç | 2h | Repàs sobre matèries instrumentals |
Taller de Profundització | 2h | Projecte que pot implicar una o diverses matèries, que ens permet tindre un coneixement més ampli de les matèries implicades |
Projecte interdisciplinar (Castellà) | 2h | Projecte que permet desenrotllar les competències clau mitjançant el treball per projectes. El seu objectiu és la interacció de tot l’alumnat en la realització d’un projecte comú i veure la relació de cada una de les àrees d’estudi en la seua elaboració. |
Iniciació a l’Activitat Emprenedora i Empresarial (Castellà) | 2h | Per mitjà d’esta matèria l’alumnat millora la seua capacitat per a desenrotllar l’esperit emprenedor i la iniciativa empresarial treballant competències com la creativitat, la innovació, la iniciativa, el treball en equip |
Cultura Clàssica (Castellà) | 2h | Ofereix una visió inicial i global de les civilitzacions grega i romana en els àmbits literari, artístic, filosòfic, científic i lingüístic |
3r ESO
Composició 3r ESO LOMLOE. La descripció de les signatures no està disponible al no estar aprovat el currículum del curs.
- Total hores de docència setmanals = 32h.
- Ensenyament PEV i PIP.
- Les assignatures es classifiquen en troncals, específiques i optatives. Es detallen a continuació:
Assignatures comuns: es cursen totes.
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Biologia i geologia | ||
Física i Química | ||
Educació Física | ||
Educació plàsticai i visual | ||
Geografia i història | ||
Llengua castellana i literatura | ||
Matemàtiques | ||
Projecte interdisciplinari | ||
Tecnologia i Digitalització | ||
Valencià: Ll. i Literatura |
LLENGUA ESTRANGERA: Triar una
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Anglès | ||
Francès |
Atenció educativa / Religió: Triar una
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Atenció educativa | ||
Religió |
OPTATIVES: L’alumnat tria una de les següents matèries
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Creativitat musical | ||
Cultura Clàssica | ||
Programació, Int. Artificial i Robòtica I | ||
Segona llengua estrangera (francès) | ||
Taller d’Economia |
4t ESO
Composició 4t ESO LOMQE. Regulat pel DECRET 51/2018 del 27 d’abril.
- Total hores de docència setmanals = 32h.
- Ensenyament PEV i PIP.
- Pot triar-se la opció acadèmica o la opció aplicada.
TRONCALS MODALITAT ACADÈMICA: Es cursen totes.
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Geografia i Història (Valencià) | 3h | La geografia estudia la diferenciació de l’espai geogràfic i la interacció entre la societat i el medi natural. La història contribuïx a crear marcs de pensament que permeten comprendre la dimensió temporal i causal dels fenòmens històrics |
Llengua castellana | 3h | Esta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat. |
Matemàtiques acadèmiques (Castellà) | 4h | Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre |
Valencià: Llengua i literatura | 3h | Aporta ferramentes i coneixements necessaris per a moure’s satisfactòriament en qualsevol situació comunicativa de la vida acadèmica, familiar, social i professional |
1ª Llengua estrangera (Anglès o Francès) | 3h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Tutoria (Valencià) | 1h |
TRONCALS DE MODALITAT CIÈNCIES: Es cursen totes
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Fisica i Química (Valencià) | 3h | Contribuix a refermar els coneixements adquirits pels alumnes al llarg de l’Educació Primària, des d’un enfocament essencialment fenomenològic, presentant la matèria com a explicació lògica de molts dels fenòmens a què els alumnes estan acostumats i que coneixen. |
Biologia i Geologia (Anglès) | 3h | Contribuïx a desenrotllar una cultura científica, perquè adquirisquen coneixements i destreses respecte a temes com la salut, medi ambient, fonts energètiques, residus, etc. |
TRONCALS DE MODALITAT HUMANITATS i CCSS: Es cursen totes
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Economia (Anglès) | 3h | Proporciona els conceptes i instruments bàsics perquè l’alumnat comprenga millor el seu entorn social, amb la qual cosa es contribuïx a millorar la transparència i la responsabilitat en l’exercici dels seus drets i deures. |
Llatí (Castellà) | 3h | Introduix l’alumnat en el coneixement dels aspectes essencials de la llengua i de la cultura llatines, perquè, de manera progressiva, segons les etapes, hi aprofundisca i perceba el paper que hi exercix el llatí, no sols com a substrat lingüístic i cultural, sinó com a instrument de comunicació i d’enriquiment lèxic de la llengua pròpia |
ESPECÍFIQUES obligatories: Es cursen totes
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Educació Física (Valencià) | 1h | L’Educació Física, a través del desenrotllament de la competència motriu, establix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l’entorn. |
Religió o Valors Ètics (Castellà) | 1h | Pretén promoure la reflexió ètica com a activitat fonamental i pròpia del ser humà, a partir de la qual orientem la nostra conducta i les relacions interpersonals. El seu objectiu principal és que els alumnes i les alumnes arriben a sentir-se artífets de la seua persona, de la societat en què viuen, així com del món que els agradaria construir |
ESPECíFICA1 L’alumnat tria una de les següents matèries
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
TIC (Castellà) | 3h | Permet desenvolupar competències necessàries per a desenrotllar-se i integrar-se en una societat hiperconnectada mitjançant la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació |
2ª Llengua estrangera – Francès | 3h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Arts Escèniques i Dansa (Castellà) | 3h | Comprén les disciplines destinades a l’estudi i la pràctica de qualsevol obra escènica. Tant la dramatització com la dansa són manifestacions artístiques vinculades a un espai escènic, cosa que implica una representació i un públic. Com la resta de llenguatges artístics, constituïxen un dels trets fonamentals d’una cultura. |
Cultura Clàssica (Castellà) | 3h | Ofereix una visió inicial i global de les civilitzacions grega i romana en els àmbits literari, artístic, filosòfic, científic i lingüístic |
Tecnologia (Castellà) | 3h | Permet ampliar tècniques i coneixements que refermen el progrés de la societat i resolen els problemes a base de construir màquines i dissenyar mètodes d’ús correctes, sense passar per alt la seua repercussió sobre el medi ambient. |
ESPECíFICA2 L’alumnat tria una de les següents matèries
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Competència comunicativa oral 1º Llengua Estrangera | 3h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Música (Castellà) | 3h | Oferix a l’alumnat un vocabulari que permet la descripció de fenòmens musicals, una comprensió del llenguatge musical com a mitjà d’expressió artística, una sensibilitat cap a l’expressió musical i l’enteniment de la música com un fenomen imbricat en la societat |
Educació Plàstica, visual i audiovisual (Castellà) | 3h | Les manifestacions artístiques constituïxen un dels trets fonamentals de la cultura i del desenrotllament de la humanitat. El llenguatge plàstic, visual i audiovisual servix com a mitjà d’expressió d’idees, pensaments i emocions |
Filosofia (Castellà) | 3h | Perseguix com a objectiu principal la comprensió per part de l’alumnat de si mateix i del seu món, dotant-lo per a això de ferramentes cognitives tant teòriques com pràctiques. |
Cultura científica (Castellà) | 3h | Establix les bases del coneixement científic i, per això, es desenrotlla en blocs que analitzen temes generals, com el coneixement que tenim de l’univers observable, els avanços tecnològics i el seu impacte ambiental, i la qualitat de vida |
TRONCALS MODALITAT APLICADA: Es cursen totes.
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Geografia i Història (Valencià) | 3h | La geografia estudia la diferenciació de l’espai geogràfic i la interacció entre la societat i el medi natural. La història contribuïx a crear marcs de pensament que permeten comprendre la dimensió temporal i causal dels fenòmens històrics |
Llengua castellana | 3h | Esta assignatura contribuïx a l’adquisició de la competència en comunicació lingüística per part de l’alumnat. |
Matemàtiques Aplicades (Castellà) | 4h | Les matemàtiques constituïxen una forma de mirar i interpretar el món que ens rodeja, reflectixen la capacitat creativa, expressen amb precisió conceptes i arguments, afavorixen la capacitat per a aprendre a aprendre |
Valencià: llengua i literatura | 3h | Aporta ferramentes i coneixements necessaris per a moure’s satisfactòriament en qualsevol situació comunicativa de la vida acadèmica, familiar, social i professional |
1ª llengua estrangera (Anglès o Francès) | 3h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Tecnologia (Castellà) | 3h | Permet ampliar tècniques i coneixements que refermen el progrés de la societat i resolen els problemes a base de construir màquines i dissenyar mètodes d’ús correctes, sense passar per alt la seua repercussió sobre el medi ambient. |
Tutoria (Valencià) | 1h |
TRONCALS: L’alumnat tria una de les següents matèries
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Ciències aplicades a l’Activitat Professional (Anglès) | 3h | Tracta de respondre els interrogants sobre temes d’índole científica i tecnològica amb gran incidència social, i aportar els mitjans de busca i selecció d’informació rellevant i contrastada, d’evidències científiques, i oferir als estudiants la possibilitat d’aprendre a aprendre |
Iniciació a l’Activitat Emprenedora (Anglès) | 3h | Per mitjà d’esta matèria l’alumnat millora la seua capacitat per a desenrotllar l’esperit emprenedor i la iniciativa empresarial treballant competències com la creativitat, la innovació, la iniciativa, el treball en equip |
ESPECÍFIQUES OBLIGATORIES: Es cursen totes
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Educació Física (Valencià) | 2h | L’Educació Física, a través del desenrotllament de la competència motriu, establix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l’entorn. |
Religió o Valors Ètics (Castellà) | 1h | Pretén promoure la reflexió ètica com a activitat fonamental i pròpia del ser humà, a partir de la qual orientem la nostra conducta i les relacions interpersonals. El seu objectiu principal és que els alumnes i les alumnes arriben a sentir-se artífets de la seua persona, de la societat en què viuen, així com del món que els agradaria construir |
ESPECíFICA1 L’alumnat tria una de les següents matèries
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
TIC (Castellà) | 3h | Permet desenvolupar competències necessàries per a desenrotllar-se i integrar-se en una societat hiperconnectada mitjançant la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació |
2ª Llengua estrangera – Francès | 3h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Arts Escèniques i Dansa (Castellà) | 3h | Comprén les disciplines destinades a l’estudi i la pràctica de qualsevol obra escènica. Tant la dramatització com la dansa són manifestacions artístiques vinculades a un espai escènic, cosa que implica una representació i un públic. Com la resta de llenguatges artístics, constituïxen un dels trets fonamentals d’una cultura. |
Cultura Clàssica (Castellà) | 3h | Ofereix una visió inicial i global de les civilitzacions grega i romana en els àmbits literari, artístic, filosòfic, científic i lingüístic |
Tecnologia (Castellà) | 3h | Permet ampliar tècniques i coneixements que refermen el progrés de la societat i resolen els problemes a base de construir màquines i dissenyar mètodes d’ús correctes, sense passar per alt la seua repercussió sobre el medi ambient. |
ESPECíFICA2 L’alumnat tria una de les següents matèries
Nom |
Hores/setm. |
Descripció |
---|---|---|
Competència comunicativa oral 1º Llengua Estrangera | 3h | La llengua estrangera faculta l’alumnat per a estar en contacte amb realitats culturals diferents; en este sentit els aspectes socioculturals i sociolingüístics, que es deriven de l’aprenentatge de les llengües estrangeres, serviran d’instrument al coneixement d’altres cultures, sensibilitats i formes de fer |
Música (Castellà) | 3h | Oferix a l’alumnat un vocabulari que permet la descripció de fenòmens musicals, una comprensió del llenguatge musical com a mitjà d’expressió artística, una sensibilitat cap a l’expressió musical i l’enteniment de la música com un fenomen imbricat en la societat |
Educació Plàstica, visual i audiovisual (Castellà) | 3h | Les manifestacions artístiques constituïxen un dels trets fonamentals de la cultura i del desenrotllament de la humanitat. El llenguatge plàstic, visual i audiovisual servix com a mitjà d’expressió d’idees, pensaments i emocions |
Filosofia (Castellà) | 3h | Perseguix com a objectiu principal la comprensió per part de l’alumnat de si mateix i del seu món, dotant-lo per a això de ferramentes cognitives tant teòriques com pràctiques. |
Cultura científica (Castellà) | 3h | Establix les bases del coneixement científic i, per això, es desenrotlla en blocs que analitzen temes generals, com el coneixement que tenim de l’univers observable, els avanços tecnològics i el seu impacte ambiental, i la qualitat de vida |